My story – Irris

Azi va oferin o alta poveste din minunata lume handmade. Cea care  raspunde azi intrebarilor noastre este  Irris, o artista handmade care ne-a impresionat cu creatiile sale lucrate cu sarma argintata si pietre semipretioase.
Spune-ne cate ceva despre tine.
Ma numesc Irina Gavriloaia si imi plac bijuteriile. Mult de tot. Si vreau sa nu mai aiba nimeni ce am eu, drept urmare mi le fac singura. Si sunt convinsa ca mai sunt si alte femei ca mine si le ofer si lor posibilitatea de a fi unice!

Incerc sa imbin meseria de mama cu pasiunea pentru bijuterii, este refugiul meu din tavalugul zilnic, ocupatia care ma relaxeaza si-mi da putere pentru o noua zi.

Cum ai ales numele?
Irris e un pseudonim derivat din numele meu, Irina pe care il folosesc de mult timp si mi se pare ca mi se potriveste. Asa ca alegerea a fost fireasca .

Cum ai inceput sa creezi obiecte handmade?
O prietena mi-a povestit intr-o zi, acum vreo 4 ani , ca face bijuterii. M-a atras foarte mult ideea de a face ceva cu mainile mele si am inceput cercetarile. Am studiat tot fel de site-uri de profil si tutoriale si am hotarat sa incep cu margelute de nisip. Apoi mi-am comandat sarma argintata si m-am indragostit iremediabil. Am cochetat o vreme si cu fimo, chiar l-am molipsit si pe sotul meu cu asta dar n-a fost pentru noi. Liniile sarmei, buclele sinuoase si stralucirea ei ma inspira si ma fac sa visez.

Ce materiale folosesti?
Incerc sa utilizez materiale cat mai rezistente in timp de aceea sarma argintata non-tarnish e preferata mea. Am incercat si sarma Gilt si voi lucra si cu sarma de cupru. Imi plac mult semipretioasele pentru ca sunt versatile si le alatur cristalelor de sticla pentru un plus de stralucire. Fiecare bijuterie e o parte din mine si reflecta in totalitate stilul meu.

Primul obiect creat si povestea lui.
Prima data am facut o pereche simpla de cercei, apoi un inel cu margelute de nisip si o bratara. Nu au avut o poveste , incercam sa invat tehnicile si au iesit, evident, dezastruos. Dupa ce am incercat sarma am facut un colier lung cu spirale si margele colorate pe care l-am si vandut unei prietene, ceea ce mi-a dat aripi. Eu cred ca la inceput trebuie sa inveti bazele apoi putem vorbi de creatii proprii, cu istorie. Cel putin la mine inspiratia vine lucrand cat mai mult!
Creatia preferata si povestea ei.
Am multe piese pe care le iubesc, e greu sa aleg. Una dintre ele ar fi setul Royalty  care mi s-a parut…regal. Cand am vazut pietrele am vizualizat imediat forma finala si n-am avut liniste pana nu l-am terminat.
Si ar mai fi setul Glamorous  care ma reprezinta in totalitate: un pic de stralucire, un pic de dantela din sarma…e o bijuterie  facuta sa iasa in evidenta.

Combinatia de culori preferata.
Incerc sa creez piese monocromatice pentru ca mi se par mai usor de purtat si asa am avut cele mai multe cerinte. Eu personal ador combinatia verde-mov, doua din culorile mele preferate, mi se pare o alaturare dinamica si fresh.

De unde vine inspiratia pentru tine?
Iubesc florile si mi se pare ca femeile care poarta flori sunt mai frumoase.De aceea majoritatea creatilor mele sunt variante de petale sau de frunze.Dar de cele mai multe ori o piatra ma inspira sau imi vin pur si simplu in minte linii si bucle pe care ma grabesc sa le pun in practica pentru ca apar alte idei…Imi plac lucrurile ordonate,chiar si ceva asimetric trebuie sa aiba o simetrie aparte si nici un detaliu nu este la intamplare.Si cu cat lucrez mai mult cu atat imi vin mai multe idei si variatii.
Handmade full time sau part time?
A fost part time si e pe cale sa devina full time, pe cat posibil. Acum ca baietelul meu a implinit 2 ani si am iesit din concediu am decis ca vreau sa fiu aproape de el si sa fac ceva ce-mi place. Decizia a aparut firesc si vreau sa ma ocup mai mult de acest proiect, sa merg la targuri de specialitate, sa cunosc oameni noi si sa-mi dezvolt indemanarea. Am noroc ca sotul meu ma sustine mult si stie ca trebuie sa fac pasi mici pentru a ajunge departe.
Ce mai faci inafara de handmade?
Meseria de mama imi ocupa tot timpul si incerc sa fac loc bijuteriilor…deci nu-mi mai ramane timp pentru altceva!

Planuri de viitor?
In primul rand as vrea sa invat tehnici noi si sa ma perfectionez. As vrea sa devin cunoscuta si sa-mi dezvolt stilul personal. Si as vrea sa traiesc din bijuterit… mi se pare o binecuvantare sa fac ceva ce iubesc si sa ma pot intretine din asta.

Cum te gasim?
Ma gasiti in primul rand pe blogul meu www.greenirris.blogspot.com, pe mail greenirris@gmail.com si pe facebook www.facebook.com/pages/Irris dar si la targurile din Suceava. Saptamana aceasta voi participa la primul meu targ din Iulius Mall Suceava si ii astept pe toti cei care vor sa ma cunoasca si sa mi vada creatiile de aproape!

Leave a Reply

